V pátek 17. září proběhl v Kladenské sportovní hale workshop projektu Děti na startu. Na osm desítek pedagožek a pedagogů mohlo po celý den čerpat ze zásobníku praxí prověřených cviků, jimiž si děti osvojují základy atletiky, gymnastiky či míčových her.
Celonárodní projekt Děti na startu, který před deseti lety vzešel z iniciativy Česko se hýbe, se zaměřuje na děti ve věku od 4 do 9 let s primárním cílem probouzet v nich radost z pohybu. Kurzy probíhají pod vedením odborně vyškolených trenérů a instruktorů ve školách, školkách, družinách a kroužcích jako součást vyučování nebo po jeho skončení v tělocvičnách, sportovních halách a fitness centrech. Za dobu své existence se projekt rozšířil do více než 250 center ve všech 14 krajích České republiky. Nejpočetnější zastoupení má ale na Kladně – a právě tam se v pátek 17. září konal workshop, na kterém se sešlo osm desítek trenérek a trenérů.
Dnešní školení bylo trochu specifické. Byl o něj velký zájem a pro školy byl problém tolik pedagogů uvolnit, takže jsme dnes zvolili trochu zkrácený a zrychlený program a plánujeme další inspirační semináře. Dnes jsme provedli ukázku základních stanovišť atletiky, gymnastiky, míčových a her a obecně her pro děti,
říká hlavní manažerka projektu Jitka Literová.
Ta se potýká s obrovským zájmem rodičů, který naprosto vyčerpal kapacity komerčních kurzů pořádaných kladenským Sportklubem. Těší ji proto, že se zapojuje stále více škol a školek, které snad mezeru mezi nabídkou a poptávkou co nejvíce zacelí. Jen Kladensko v současnosti čítá přes tři desítky středisek – do projektu se zapojily téměř všechny mateřské a základní školy ve městě. A právě zástupci mnohých z nich se účastnili pátečního školení.
Navzdory nucené odmlce způsobené pandemií registrují Děti na startu setrvalý nárůst členské základny. „Nemyslím si, že by děti nechtěly cvičit,“ říká Literová a podotýká: „Pravda je, že mnohdy ani nemají kde. Sportovní kluby s dětmi už v příliš raném věku začínají s úzkou specializací, a proto rodiče vyhledávají projekty, jako je ten náš, kde se děti připravují všestranně. Poté dokážeme rozpoznat, na jaké sporty mají vlohy a následně se mohou začít profilovat. Jsem ráda, že děti z našeho projektu odcházejí připravené pro jakýkoli sport.“